Projekt  GEO-STREFA został zrealizowany przy udziale środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi

pozyskanych w ramach konkursu "Nasze Ekologiczne Pracownie" 

w kategorii polepszenie warunków nauczania poprzez tworzenie kreatywnych i pomysłowych nowych  pracowni edukacyjnych w szkołach.

 

Całkowity koszt realizacji projektu to  63 250 zł  złotych, z czego 60 000 zł stanowi dotacja z WFOŚiGW w Łodzi, pozostałe środki to wkład własny szkoły.

343328933_1909087419455542_6015367055733222365_n
343326750_899118074489548_1847579499066308646_n
343674116_236538035723604_6815022456036466781_n
343579747_119803737757569_8921411048563181865_n
343229928_1363857087516722_6767085991031075127_n
Previous Next Play Pause

 

"GEO - STREFA" to nowoczesna, wielofunkcyjna, komfortowa przestrzeń, motywująca do nauki i działania dla uczniów 1 LO  przeznaczona głównie do nauki geografii.

Każdy element aranżacyjny stanowi swoistą  pomoc dydaktyczną, dzięki której uczniowie na co dzień, ,,przy okazji",  obcują  z ważnymi treściami edukacyjnymi.

W sali wyodrębnione zostały:

1.  Strefa roślinności umiarkowanej – w postaci ogrodu wertykalnego prezentującego zróżnicowaną roślinność typową dla naszej umiarkowanej strefy klimatycznej. Skrzydłokwiaty, paprotki, bluszcze tworzą tutaj naturalny i przyjemny dla oka filtr oczyszczający powietrze, wpływają  relaksacyjne na uczniów.

2.  Strefa czasu - to aranżacja ściany prezentująca różnice czasowe na świecie jako efekt zjawisk astronomicznych. Znajduje się tutaj 5 zegarów umieszczonych na mapie w wybranych miastach, które ukazują aktualny czas urzędowy.

3. Strefa strony świata w postaci róży wiatrów – to aranżacja sufitu przedstawiająca kierunki świata wykonana w formule 3d z materiału ekologicznego. 

4.   Strefa multimedialna - wielofunkcyjny sprzętu IT w postaci monitora interaktywnego, wizualizera i laptopa nauczycielskiego

5.  Strefa planet, którą stanowi konkretna pomoc dydaktyczna -  tellurium model E -  przeznaczona do samodzielnego działania uczniowskiego: symulowania, obserwowania, prezentowania zjawisk astronomicznych.

Kolejnym elementem wyposażenia jest fototapeta ukazująca lokalne walory przyrodnicze - to kolaż fotografii prezentujący Mrogę, Zalew Mrożyczka i Dąb Wolności, który oprócz symboliki historycznej stanowi też pomnik przyrody. Tapeta stanowi ciekawy element ekologiczny i estetyczny wnętrza.

 

Pracownia została wyposażona w nowe stoliki i krzesła dla uczniów, biurko i krzesło dla nauczyciela, a także zestaw szaf do przechowywania pomocy dydaktycznych, wszystko wykonane w ekologicznej kolorystyce naturalnego brzozowego drewna.

 

Dodatkowym atutem przestrzeni jest dobór kolorów ścian i rolet okiennych nawiązujący do opisu Ziemi jako ,,błękitnej planety'', obfitującej w wodę – źródło życia, stąd dominacja barwy niebieskiej w różnych odcieniach. Z kolei kolor zielony kojarzy się z przyrodą i ekologią. Zastosowane barwy  mają inspirować, pobudzać kreatywność, ale tez wyciszać i pomagać porządkować myśli.

 

GEO-STREFA została tak zaprojektowana, aby przy odpowiedniej konfiguracji pojedynczych stolików mogła pełnić funkcje zarówno tradycyjnej sali lekcyjnej jak i pracowni laboratoryjnej - poprzez swobodne zaaranżowanie wysp badawczych do pracy zespołowej metodami eksperymentalnymi, aktywizującymi, a także sali wykładowej, wyposażonej w nowoczesny sprzęt multimedialny i dodatkowe krzesła ze stelażem audytoryjnym.

 

Pracownia jest dedykowana głównie lekcjom geografii, ale jej multifunkcyjność pozwala na prowadzenie zajęć każdego przedmiotu. Jej kompletne wyposażenie i funkcjonalność pozwalają na prowadzenie prelekcji, wykładów przez zapraszanych gości, przeprowadzanie warsztatów, konkursów, które organizujemy dla uczniów podstawowych.

 

Głównym celem powstania GEO-STREFY było stworzenie przestrzeni do nauki dla naszych  uczniów, ale w mocnym nawiązaniu do problematyki ekologicznej. Chcemy realizować treści ekologiczne,  rozwijać zainteresowania naukami przyrodniczymi podkreślając jednocześnie, że człowiek jest elementem przestrzeni przyrodniczej i na nim spoczywa odpowiedzialność za jej zachowanie dla przyszłych pokoleń.