- Szczegóły
- Odsłony: 2675
Inauguracja
25-26 października 2019 r.
Pierwszym elementem wsparcia dla szkół, które zostały zakwalifikowane do programu Szkoła Demokracji, był udział w dwudniowym szkoleniu liderów w Warszawie.
Wzięli w nim udział uczestnicy z ponad 50 szkół z całej Polski.
Wykłady i warsztaty miały na celu wprowadzenie młodzieży i opiekunów w realizację wyzwań Szkoły Demokracji.
Każdej szkole został także przydzielony mentor na czas uczestnictwa w programie.
Diagnoza potrzeb
listopad 2019 r.
Po przyjeździe z Warszawy grupa zadaniowa przeprowadziła wśród kolegów i koleżanek diagnozę potrzeb. Po konsultacjach przygotowana została „Skrzynka Pomysłów”. Wszystkim przypadła do gustu ta forma diagnozy, dała możliwość otwartej i bezstresowej wypowiedzi. Zespół był mile zaskoczony ilością ciekawych pomysłów.
Plan działania
listopad 2019r.
Po dogłębnej analizie został przygotowany plan działania, który został zaakceptowany przez mentora i koordynatorów Szkoły Demokracji.
I OBSZAR : WYBORY I KWESTIE FORMALNE
Robimy przegląd dotychczasowego regulaminu SU, dostosowujemy go do naszych potrzeb i aktualnej sytuacji w szkole. Regulamin zawiera zgodną z zasadami i procedurami demokratycznymi ordynację wyborczą.
II OBSZAR: KOMUNIKACJA I MEDIA
Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.
III OBSZAR: DZIAŁANIA UCZNIÓW I UCZENNIC
Organizujemy dzień lub noc integracyjną dla uczniów szkoły, podczas której każda klasa jest odpowiedzialna za przygotowanie poszczególnych elementów wydarzenia.
IV OBSZAR: PODEJMOWANIE DECYZJI
Organizujemy w naszej szkole budżet partycypacyjny w oparciu o dobre praktyki innych szkół w Polsce i USA.
V OBSZAR: UCZENIE SIĘ I NAUCZANIE
Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Realizacja poszczególnych działań zgodnie z przyjętym harmonogramem
I. Przegląd i nowelizacja dotychczasowego regulaminu SU
grudzień 2019 r.
Przygotowanie nowego regulaminu, czyli tzw. kwestie formalne były pierwszym zrealizowanym działaniem Zespołu. Należało dokładnie przeanalizować dotychczasowy regulamin i dostosować go do wymagań Szkoły Demokracji. Przede wszystkim uporządkować procedury związane z ordynacją wyborczą oraz aktualną sytuacją w szkole. Nie odbyło się bez sugestii ze strony naszego mentora, który bardzo drobiazgowo go analizował. Ostatecznie został zaakceptowany przez Panią Dyrektor i przedstawicieli poszczególnych klas. Regulamin jest zgodny z prawem oświatowym i statutem szkoły.
Tworzenie aktów prawnych to precyzyjna działalność, uczennice które pracowały nad zmianami są teraz specjalistkami od prawa oświatowego.
II. Nowy uczniowski środek przekazu informacji - Forum Uczniowskie na Facebooku
styczeń 2020r.
Stworzenie lokalnego medium społecznościowego przeznaczonego dla SU – to było wyzwanie drugie. Dzięki niemu uczniowie mogą teraz szybciej przekazywać sobie informacje dotyczące spraw szkolnych, ogłoszeń, konkursów i wyjazdów. Tworzone są na tej stronie również ankiety, w których uczniowie wyrażają swoje opinie. Jest to miejsce gdzie można się o coś zapytać, ale także napisać miłą rzecz lub wstawić coś śmiesznego dla umilenia sobie dnia. Wszystkie posty bez wyjątku są sprawdzane przez administrację. Jeśli pojawi się jakiś post niezgodny z regulaminem jest on natychmiast usuwany. Ta realizacja wyjątkowo przypadła do gustu naszemu mentorowi, który dał jej status super relacji !!! uzasadniając – Tak działają najlepsze zespoły zarządzające najlepszymi ludzkimi wspólnotami, bez rozgłosu i fajerwerków, wypełniają technologiczne luki i czyniąc codzienne życie ciekawszym.
III. Spotkanie z Mentorem
luty 2020r.
Spotkanie z Mentorem przebiegało w miłej i życzliwej atmosferze. Mentor musi przynajmniej raz w czasie trwania programu wizytować swoich podopiecznych. Podsumowane zostały dotychczasowe działania, były pytania o trudności, o współpracę z opiekunem SU, jakie uczniowie mają pomysły co do Dnia Kultur i budżetu uczniowskiego. Pan Żmijski odpowiadał na wszystkie pytania i zachęcał do mobilizowania sił. Ocenił naszą pracę i zaangażowanie bardzo wysoko. Młodzież na koniec oprowadziła trenera po szkole, który podsumował, że nasza szkoła jest bardzo zadbana i wyczuwa się w niej ducha rzetelnej pracy. To bardzo miła opinia od osoby, która ma okazję odwiedzać szkoły w całej Polsce.
IV. Dzień integracyjno - edukacyjny dla wszystkich uczniów szkoły, czyli Dzień Kultur”
luty 2020r.
Dzień Kultur to jedno z większych naszych działań w programie. Został stworzony konkretny plan, który umieszczono na forum uczniowskim na Facebooku oraz na tablicy ogłoszeń w szkole. Pomysł Dnia Kultur miał bardzo dobry odzew, a forum uczniowskie niesamowicie się ożywiło. Tworzono tam ankiety, gdzie uczniowie mogli wyrazić swoje zdanie i dokonywać wyboru w kwestii państw jakie chcą przedstawiać. Uczniowie mieli prawo głosu, bo o to właśnie chodzi w projekcie Szkoły Demokracji.
Wybrane zostały: Hiszpania, Japonia, Meksyk, Francja, Demokratyczna Republika Konga.
27.02.2020 r. odbył się Dzień Kultur. Przygotowania trwały dwa tygodnie i budziły wiele emocji. Od godz. 8.00 uczniowie dekorowali swoje klasy w tematyce wylosowanego państwa.
W godzinach 9.00-11.00, każda grupa była kierowana przez swojego przewodnika do poszczególnych klas, gdzie odbywały się prezentacje. W całej szkole panował wyjątkowy entuzjazm. była to niesamowita podróż po świecie, każdy świetnie się bawił, tak podsumowali to działanie uczniowie naszej szkoły. Wszystkim zaangażowanym należą się słowa uznania.
.
Wieczorem na Facebooku uczniowskim pojawiła się ankieta, gdzie można było oddać głos na państwo, które najbardziej się podobało. Były to Kongo, Hiszpania i Japonia.
Super miły komentarz od naszego mentora: Rozbudowana, pisana z fantastycznym entuzjazmem relacja, ilustrowana zestawem zdjęć. Pojawiła mi się myśl, że chciałbym z Wami uczestniczyć w Dniu Kultur. Udało się zaangażować społeczność szkolną bez nagród !!! Postawiliście na uczniowską samoorganizację. Brawo !!!
To działanie najbardziej zintegrowało i zaangażowało całą społeczność szkolną oraz rozbudowało Uczniowskie Forum na Facebooku.
Podsumowanie programu odbędzie się na uroczystej Gali w Warszawie.
Młodzi liderzy Szkoły Demokracji w I Liceum Ogólnokształcącym w Głownie:
Katarzyna Milczarek, Natalia Michalak ,Kaja Struszczak, Adrianna Parol, Natalia Kostrzewska, Zuzanna Mirowska, Maria Siek, Zofia Zuchora,Ewa Nita, Aleksander Zborowski, Weronika Podlecka, Mateusz Szkup, Łucja Jaborska, Michaela Matzari.
Koordynator projektu: Magdalena Łysio
- Szczegóły
- Odsłony: 2318
Uczniowie i uczennice I Liceum Ogólnokształcącego w Głownie, w roku szkolnym 2019/2020 biorą udział w ogólnopolskim programie „Szkoła Demokracji”, którego celem jest zwiększenie udziału społeczności uczniowskiej w życiu szkoły oraz wzmocnienie samorządności uczniowskiej poprzez oddolne inicjatywy uczniów.
Projekt realizowany jest przez Akademię Ekonomiczno – Humanistyczną w Warszawie oraz Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Udział w programie pozwala sprawdzić jak funkcjonuje samorząd szkolny, jak wspierać działania SU, by były ciekawe i angażujące społeczność szkolną, poszerza wiedzę o standardach demokratycznych w szkole i rozwija postawy obywatelskie.
Młodzież bezpośrednio uczestnicząca w projekcie uczy się współpracy zespołowej, planowania i realizowania działań, zdobywa również umiejętności liderskie i kompetencje komunikacyjne.
- Szczegóły
- Odsłony: 345
DOBRE PRAKTYKI POMAGAJĄCE ZACHOWAĆ
BEZPIECZEŃSTWO DANYCH PODCZAS
LEKCJI ONLINE
20 zasad bezpieczeństwa, o których powinni pamiętać zarówno szkolni administratorzy, jak i nauczyciele oraz uczniowie, przygotowując się do lekcji online, aby chronić swoje dane:
1. Na bieżąco aktualizuj systemy operacyjne.
2. Systematycznie aktualizuj programy antywirusowe, antymalware i antyspyware.
3. Regularnie skanuj stacje robocze programami antywirusowymi, antymalware i antyspyware.
4. Pobieraj oprogramowanie wyłącznie ze stron producentów.
5. Nie otwieraj załączników z nieznanych źródeł dostarczanych poprzez korespondencję elektroniczną.
6. Nie zapamiętuj haseł w aplikacjach webowych.
7. Nie zapisuj haseł na kartkach.
8. Nie używaj tych samych haseł w różnych systemach informatycznych.
9. Zabezpieczaj serwery plików czy inne zasoby sieciowe.
10. Zabezpieczaj sieci bezprzewodowe – Access Point.
11. Dostosuj złożoność haseł odpowiednio do zagrożeń.
12. Unikaj wchodzenia na nieznane czy przypadkowe strony internetowe.
13. Nie loguj się do systemów informatycznych w przypadkowych miejscach z niezaufanych urządzeń
lub publicznych niezabezpieczonych sieci Wi-Fi.
14. Wykonuj regularne kopie zapasowe.
15. Korzystaj ze sprawdzonego oprogramowania do szyfrowania e-maili lub nośników danych.
16. Szyfruj dane przesyłane pocztą elektroniczną.
17. Szyfruj dyski twarde w komputerach przenośnych.
18. Przy pracy zdalnej korzystaj z szyfrowanego połączenia VPN.
19. Odchodząc od komputera, blokuj stację komputerową.
20. Nie umieszczaj w komputerze przypadkowo znalezionych nośników USB. Może znajdować
się na nich złośliwe oprogramowanie.
źródło: www.uodo.gov.pl
- Szczegóły
- Odsłony: 4160
Rodzaj zajęć |
Termin |
Prowadzący |
Język polski – Matura 2024 |
Środa – 2 godz. lek. |
p. Anna Kotulska |
Język angielski – Matura 2024 |
Wtorek – 7 godz. lek. |
p. Anna Rakowska |
Matematyka – Matura 2024 |
Poniedziałek - 5 godz. lek. |
p. Beata Binias |
Matematyka – Matura 2024 |
Wtorek – 2 godz. lek. |
p. Justyna Chmurska |
Matematyka – kl. IIc |
Poniedziałek – 7 godz. lek. |
p. Justyna Chmurska |
Matematyka – kl. IIIb |
Czwartek – 8 godz. lek. |
p. Justyna Chmurska |
Geografia – zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się – kl. IIb |
Wtorek - 1 godz. lek. |
p. Ilona Dąbrowska |
Język hiszpański– zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się – kl. IIIa |
Środa – 1 godz. lek. |
p. Katarzyna |
Biologia doświadczalnie – zajęcia doświadczalne z biologii i chemii dla uczniów kl. IIIa- prof. biol - chem. |
Czwartek - 8 godz. lek. |
p. Marta Polit-Wawrzyn |
Koło przyrodnicze –Matura 2024 PR – kl.IV |
Czwartek – 1 godz. lek. |
p. Paulina Wielec |
Robotyka i programowanie - |
Czwartek – 6 godz. lek. |
p. Błażej Wieteska |
Zajęcia teatralne „Teatr Eureka” |
Piątek – 7 godz. lek. |
p. Anna Kotulska |
- Szczegóły
- Odsłony: 464
Podręczniki dla klas I po szkole podstawowej
Klasa z historią w zakresie podstawowym
|
Klasa z historią w zakresie rozszerzonym |
Poznać przeszłość 1 Podręcznik do historii dla liceum ogólnokształcącego i technikum zakres podstawowy Autorzy: Adam Szweda, Marcin Pawlak Wyd. Nowa Era Nr dopuszczenia 1021/1/2019 |
Zrozumieć przeszłość 1 Podręcznik do historii dla liceum ogólnokształcącego i technikum zakres rozszerzony. Autorzy: Ryszard Kulesza, Krzysztof Kowalewski Wyd. Nowa Era Nr dopuszczenia 1019/1/2019 |
- Szczegóły
- Odsłony: 592
OGŁOSZENIE
W pierwszych dniach września
w szkole zostanie zorganizowany kiermasz podręczników używanych dla uczniów klasy pierwszej
– 3 letniego liceum.
- Szczegóły
- Odsłony: 704