Szkolny projekt czytelniczy
„Warto przeczytać” - prezentacje

 

14 grudnia 2017 r. uczniowie ZSL-G w ciekawy i nietuzinkowy sposób próbowali zachęcić swoich rówieśników do przeczytania wybranej przez siebie książki.  Forma i sposób prezentacji były oryginalne i wzbudziły wiele pozytywnych emocji. Uczniowie nie tylko przeczytali wybrane dzieła, ale włożyli dużo pracy i wysiłku w zaprezentowanie treści, mając na celu pozyskanie dla tej „jednej, wybranej”  kolejnych czytelników. Sięgnęli po różne środki artystycznego wyrazu: obraz, dźwięk, słowo, grę teatralną, prezentację multimedialną. Wykorzystali wiele talentów, zarówno reżyserskich jak i aktorskich i udowodnili, że młodzi ludzie czytają i świetnie się przy tym bawią.

 

A wszystko za sprawą realizowanego w naszej szkole projektu czytelniczego „Warto przeczytać”. Wybrani uczniowie wcielili się w role książkowych bohaterów. Za ich sprawą  zostaliśmy przeniesieni w świat fantasy, magii, czarów, ale też świat realny z problemami
i sytuacjami prawdopodobnymi. Zwycięstwo podzieliły między siebie dwie klasy gimnazjum; III b prezentując książkę „Lato Eden” Liz Flanagan i IIa „Ten gruby” Barbary Ciwoniuk,
II miejsce zajęła klasa  II b gimnazjum promująca książkę   „Więzień labiryntu” Jamesa Dashnera , a III miejsce przypadło klasie Ia liceum za sceny z książki „Zanim się pojawiłeś” JojoMoes. Pomysły i ich realizację oceniało jury w składzie: Maria Abou-Khadra, Katarzyna Gorąca, Mariusz Dynek, Małgorzata Rajpold.

 Tego dnia nastąpiło również ogłoszenie wyników konkursu mitologicznego, w którym najwięcej punktów zdobyli  uczennica klasy II B LO Natalia Siwińska oraz Jakub Grabowski z klasy IALO.